maandag 3 november 2014

Khaled Hosseini, De vliegeraar (graphic novel)

'De vliegeraar' was Hosseini's debuut en voor veel mensen is het zijn bekendste werk. Zelf had ik het boek lange tijd 'overgeslagen': ik las 'A thousand splendid suns' en kocht alvast ook al 'And the mountains echoed'. 

Op het Boekenfestijn van Eindhoven lag de graphic novel te glimlachen naar me. Voor vier schamele euro's kon ik hem niet laten liggen. Het voorbije weekend was het zo ver: in enkele uurtjes tijd las ik het hele verhaal. 

Ergens was dat een beetje mijn bedoeling: het verhaal op korte tijd mee hebben... Alleen miste ik de langzame plotontwikkeling, de typering van de personages, de sfeerzetting met taal. De tekeningen waren niet lelijk, maar ook niet zo speciaal dat ze dat gemis konden compenseren. 

Een echte teleurstelling was het niet. Ik ben blij dat ik het verhaal nu ken, maar ik kijk net zo goed uit naar het moment waarop ik rustig kan gaan zitten om de roman in zijn geheel te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten