donderdag 14 mei 2015

Niña Weijers, De consequenties

De terechte winnaar van de Lezersjury van De Gouden Boekenuil...

Mijn eerste impressie: 
"Ongeveer honderd bladzijden ver. Blij dat ik dit boek bewaard heb voor laatst. Fris en interessant tot nu toe."

Mijn eindoordeel: 
"Sterrentijd. Wat een verademing om dit boek te kunnen lezen na de beklemmende wereld van 'Het Hout'. De vrijheid van schrijven die Thomas Vanderveken al vernoemde is één van de redenen waarom ik dit boek zo geweldig vind. De vele originele observaties en het o zo relevante thema twee andere. Het is wel een boek dat ik graag nog eens opnieuw wil lezen nu ik weet hoe het afloopt, om alle verhaalelementen netjes op hun plaats te duwen. Van mij mag dit boek de Gouden Boekenuil winnen."

Mijn tekst voor het juryrapport:
"Wat een vrijheid van schrijven! Samen met vele originele observaties en het o zo relevante thema is dat dé reden waarom dit boek de Gouden Boekenuil dubbel en dik verdient. Het is wel een boek dat ik graag nog eens opnieuw wil lezen nu ik weet hoe het afloopt, om alle verhaalelementen netjes op hun plaats te duwen, maar hoe fijn is het om niet één, maar meerdere keren van het zelfde boek te kunnen genieten? De consequentie van zoveel talent kan alleen een bekroning zijn."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten