donderdag 29 augustus 2013

Jen Campbell, Gekke dingen die klanten in boekwinkels zeggen

Ik kan me voorstellen dat je af en toe eens stoom moet afblazen wanneer je in een boekhandel werkt. Of dat je je lach moet bedwingen. Of dat je een brede rug kunt gebruiken.

Dat alles leid ik af uit de vele grappige situaties die beschreven worden in het merkwaardige boekje 'Gekke dingen die klanten in boekwinkels zeggen', verzameld door verkoopster en schrijfster Jen Campbell. 

Veel mensen lijken niet te beseffen dat er in een boekhandel boeken verkocht worden, dat het geen supermarkt is waar je ook melk, schoonmaakproducten of schroevendraaiers kunt vinden. Dat het geen bibliotheek is, of een plaats waar je je kinderen even kunt laten wanneer je boodschappen gaat doen.

Hilarische situaties bij de vleet, dus. 'Gekke dingen' is wat het zegt te zijn, niet meer, niet minder. Ze worden opgeluisterd met tekeningen en werden in drie hoofdstukken gegoten, één voor elk van beide boekwinkels waar Campbell werkte en een afsluitend deel voor ingestuurde reacties uit andere boekhandels. 

Veel mensen hebben de verzuchting gehad dat ze over situaties op het werk een boek zouden kunnen schrijven; Jen Campbell heeft dat in de praktijk gebracht. Met een luchtig en subtiel humoristisch werkje tot gevolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten