zaterdag 26 april 2014

Helen Fielding, Mad about the boy

Oké, ik ga er niet flauw over doen, ik heb best wel genoten van de nieuwste 'Bridget Jones'. Het zal alleen moeilijk worden om er veel over te schrijven zonder al te veel te verklappen...

Bridget is Bridget, natuurlijk, met haar fixatie voor calorieën en seks, haar tenenkrullende onzekerheid en onhandigheid die haar sympathiek maken. Er is heel wat veranderd in haar leven en ze heeft de grootste moeite om een nieuwe fase in te zetten... 

De 'nieuwe' Bridget is helemaal up-to-date: ze kwettert vrolijk op Twitter en ligt wakker van Kate Middleton en alles wat er vandaag op het nieuws komt. Ze verrast en komt toch vertrouwd over, ze is voorspelbaar en toch ook onvoorspelbaar, irritant en charmant.

'Mad about the boy' is niet zomaar de voortzetting van een succesvolle reeks, maar het helpt wel als je een van de eerste twee boeken (of allebei, of de films) kent. Het leuke? Het kan allemaal net niet, maar het lijkt zo echt dat je het toch allemaal gelooft. Met een glimlach op de lippen las ik gisteravond de laatste dertig bladzijden. Een film hoeft er van mij niet te komen, maar tegen een vervolg zeg ik geen neen, al mag het gerust weer een paar jaar 'rijpen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten