zaterdag 12 april 2014

Servais, Godfried van Bouillon (deel twee)

Twee weken geleden las ik het eerste deel van Servais' tweeluik over Godfried van Bouillon, een boeiend tijdsdocument dat hij vermengt met schoolkinderen uit de jaren zestig en een link naar het heden. 

Een bezoekje aan de stripverhalenwinkel later heb ik beide delen aan mijn collectie toegevoegd. Over het eerste vertelde ik eerder al. Het tweede heb ik vandaag uitgelezen. 

Op de één of andere manier is deel twee wat tegengevallen. Natuurlijk krijg je het vervolg van de eerste kruistocht en lees je hoe het verder gaat met Mady en Benoît, maar veel meer dan het vorige album krijg je hier vooral een geschiedenisles in de vorm van een stripverhaal. 

Het is mooi getekend, dat wel, maar het mist iets. Een sterkere plot, diepgang van de personages, zoiets. Heb ik spijt van mijn aankoop? Niet echt. Had ik meer verwacht? Absoluut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten